باشگاه مشتریان در گذشته وجود نداشت و یا حداقل به اندازه‌ی امروز اهمیت چندانی نداشت چون در گذشته گرفتن اطلاعات مشتریان امری کاملاً بیهوده تلقی می شد و تنها دلیل آن هم عدم وجود ابزارهای مناسب آن برای این موضوع بود.

فرض کنید در زمان پهلوی رستوران شما اطلاعات مشتریان را دریافت می کرد و به آن ها کارت هواداری می داد. حال چگونه می خواستید به کاربرانتان اطاع رسانی می کردید؟ به شماره تلفن منزل تک تک تماس می گرفتید؟ یا برای آن ها از طریق پُست دعوتنامه ارسال می کردید؟ تقریباً هیچ راهی برای استفاده از این اطلاعات با ارزش وجود نداشت.

عملاً گرفتن این اطلاعات در آن زمان بیهوده بوده و همچنین کارت هواداری را هم صرفاً می توانستید پس از ورود مجدد مشتری به او تخفیفی ارائه دهید که باز هم در این حالت امکان تقلب از طرف مشتری بسیار زیاد بود و راه حل مطمئنی محسوب نمی شد.

تنها دلیلی که دریافت اطلاعات مشتریان را در آن زمان کار مهمی محسوب نمی کرد صرفاً عدم وجود ابزار مناسب هم برای شما و هم برای مشتریان بود.

اما امروز اکثر ما دارای گوشی های هوشمند هستیم. گوشی هایی که امروزه به عضوی جدا ناپذیر از ما تبدیل شده است. حال ابزار مناسب بوجود آمده اما چگونه می توانیم از باشگاه مشتریان کسب درآمد کنیم؟

روش تشکیل باشگاه مشتریان

با دریافت اطلاعات مشتریان مانند شماره تلفن همراه، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، تحصیلات، ایمیل و یا هر اطلاعات دیگری پروفایل هر مشتری را به صورت مجزا تشکیل می دهید. (در حقیقت شما در حال تشکیل باشگاه مشتریان هستید) سپس تمام حرکات و عملیات های مشتریان مانند ورود به مجموعه، ثبت سفارش و نوع محصولات سفارش داده شده، انجام هر تراکنش، ثبت نظرسنجی، استفاده از کدتخفیف و … در پروفایل و در قسمت سوابق آن ها لحاظ خواهد شد.

بدین ترتیب شما به عنوان مدیر مجموعه علاوه بر داشتن اطلاعات مشتریانتان می توانید مجموعه ای از رفتار کاربران را نیز در اختیار داشته باشید که با تحلیل آن ها می توانید نظرات دقیق تری را برای مجموعه خود اتخاذ نمایید.
این اطلاعات ارزشمند می تواند به شما در افزایش فروش و همچنین بازگشت مجدد مشتریان برای دفعات بعدی موثر واقع شود.

باشگاه مشتریان ارزشمندترین اطلاعات را در خصوص نحوه فروش و عملکرد مجموعه‌ی شما نشان خواهد داد.

محاسن باشگاه مشتریان

1-ارسال انواع پیامک های اطلاع رسانی و تبلیغاتی

مانند:
پیامک های خودکار روز تولد
پیامک های خودکار سالگرد ازدواج
پیامک خودکارخوش آمدگویی ورود کاربر به مجموعه
پیامک های خودکار کدهای تخفیف مخصوص هر مشتری
پیامک دعوت کاربر به مجموعه
پیامک های گروهی تبریک مناسب ها
پیامک های اطلاع رسانی مانند افتتاح یک شعبه جدید و یا تغییر آدرس
و …

2-احرازهویت کاربران

با استفاده از شماره تلفن همراه آن ها و تایید کد پیامک شده می باشد و جهت ثبت سفارشات، استفاده از انواع کدهای تخفیف، دریافت انواع گزارش ها و … مورد نیاز می باشد.

3-ثبت رفتار کاربران

به تفکیک و به صورت گروهی و نیز ارائه انواع گزارش هاجهت پاسخ به سوالات زیر:
میانگین سنی مشتریان مجموعه چه سالی است؟
شماره همراه و دستگاه تلفن همراهشان چیست و چه سیستم عاملی دارند؟
آقایان بیشتر هستند و یا بانوان؟
هر فرد به طور میانگین چه تعداد سفارش ثبت می کند؟
بیشترین روزها و ساعت های ثبت سفارشات کدام اند؟
به سوالات نظرسنجی شما چه نظری می دهند؟
میانگین مبلغ سفارشات چه میزان است؟
چه کسی بیشترین ورود را به مجموعه‌ی شما داشته؟
چه کسی بیشترین تراکنش را انجام داده؟
مشتریان اعتباری مجموعه چه افرادی هستند و چه میزان تراکنش انجام داده اند؟
بیشترین روش پرداخت به چه صورت بوده؛ آنلاین یا وجه نقد یا کارتخوان؟
و …

4-شناسایی مشتریان ویژه

مشتریان ویژه چه میزان از شما خرید می کنند؟
چندبار در هفته به مجموعه شما می آیند؟
تا چه میزان می توانند به صورت اعتباری سفارش ثبت کنند؟
و …

در حقیقت در باشگاه مشتریان برای هر کاربر یک پروفایل اختصاصی ایجاد می گردد و تمامی رفتار کاربر در مجموعه‌ی شما ثبت می شود. این اطلاعات ارزشمند صرفا در اختیار شما به عنوان مدیر مجموعه قرار گیرد که از این طریق بتوانید با استفاده از پروموشن های تبلیغاتی، فروش خود را به سهولت چندین برابر کنید.

در این روش بدلیل اینکه کاربر با استفاده از دستگاه تلفن خود و بصورت دیجیتال فرآیند ثبت نام را انجام می دهد امکان اشتباه به حداقل خواهد رسید و همچنین دیگر نیازی به روش های سنتی (مانند فرم های کاغذی) نمی باشد. در این روش تمام اطلاعات همیشه بر روی سامانه وجود خواهد داشت و از هر جایی قابل دسترس است.

در حال حاضر سامانه کانِکتیت علاوه بر منو دیجیتال امکان تشکیل باشگاه مشتریان را فراهم می سازد. همچنین در کنار آن ها امکان ایجاد فرم های نظرسنجی دیجیتال نیز وجود خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نرم افزار رایگان کانِکتیت به وبسایت connectit.ir مراجعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *