به نام دوست

در حال حاضر در کافی شاپ ها و مجموعه های غذایی نام منو دیجیتال را در این ایام بیماری بسیار زیاد می شنویم. اما منوی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می دهد؟ معایب و مزایایی که برای هر مجموعه می تواند ایجاد کند چیست؟ و آیا منوی دیجیتال برای کسب و کار شما مناسب است یا نه؟

منو دیجیتال چیست؟

به طور کلی نمایش محصولات یا خدمات یک مجموعه در سیستم هایی که بر پایه‌ی رایانه می باشند را منو دیجیتال می گویند.با این تعریف تمامی وبسایت ها به نوعی منو دیجیتال محسوب خواهند شد و کاربران آن ها نیز با استفاده از کالاهای دیجیتال به آن ها دسترسی خواهند داشت.

در حال حاضر منو دیجیتال از طریق روش های زیر در دسترس قرار می گیرد:
1-اسکن QR code
2-اتصال به وای فای
3-وارد کردن آدرس در مرورگر (لینک کوتاه)
4-استفاده از فناوری NFC (کمترین مورد)

در حال حاضر اغلب مجموعه های غذایی بخصوص کافی شاپ ها، رستوران ها، فودکورت ها، فست فودها و … نیاز اساسی به استفاده از منو دیجیتال دارند. اما چرا؟

معایب منوی کاغذی (سنتی):

1-در حال حاضر استفاده از منوهای کاغذی سبب انتقال بیماری می گردد.

2-کوچکترین تغییری در آن ها مانند تغییر قیمت و یا افزودن یا حذف محصولی از منو مستلزم هزینه کردن برای چاپ مجدد می باشد که عموماً بیشترین هزینه جهت طراحی و چاپ مجدد می گردد.

3-نداشتن عکس و یا توضیحات برای هر محصول در منوی های کاغذی عموما باعث سردرگمی کاربر می گردد؛ همچنین جذابیت خرید بیشتر محصولات را کاهش می دهد.

4-امکان اعلام هر محصول به صورت موجود یا ناموجود به مشتریان امکان پذیر نیست و عموماً آن ها پس از صرف وقت و انتخاب محصولات منتخب در هنگام سفارش به سالن دار متوجه محصولات ناموجود خواهند شد که این موضوع علاوه بر اتلاف وقت، باعث کاهش اعتبار مجموعه می گردد.

5-امکان نمایش محصولات دارای تخفیف و همچنین امکان نمایش منوی روز یا همان پیشنهادات ویژه‌ نیز وجود ندارد. همین امر سبب از دست رفتن فروش بیشتر خواهد شد.

6-دسترسی به منوی یک مجموعه صرفاً در محل مجموعه مقدور خواهد بود و هیچگاه امکان مشاهده منو در بیرون از مجموعه امکان پذیر نیست. در صورتی که اگر امکان مشاهده منو در بیرون از مجموعه وجود داشت باشد کاربران به سهولت می توانند آیتم های مورد نظر را انتخاب کرده و حتی بیرون از محل مجموعه سفارش خود را ثبت کنند و مبلغ آن را آنلاین واریز نمایند.
(حتی امکان تعریف محصولاتی که درون مجموعه سرو می گردند با آیتم ها و محصولاتی که بیرون از مجموعه قابل ارائه هستند نیز وجود دارد)

7-امکان تغییر و ویرایش منوهای کاغذی همیشه می بایست توسط طراحان گرافیست انجام گیرد که همین امر باعث صرف وقت و هزینه خواهد شد.

8-عموماً امکان استفاده از منوهای کاغذی پس از گذشت مدت زمانی به دلیل استهلاک و از بین رفتن آن ها مانند خیس شدن و یا پارگی قسمت هایی از آن و یا کثیف شدن، دیگر وجود نخواهد داشت و نیاز به چاپ مجدد دارند.

منو دیجیتال تعریفی متفاوت از نحوه نمایش محصولات شما به مشتریانتان خواهد داشتکه از این طریق فروش شما را بالاتر خواهد برد.

منو دیجیتال:

پس از استفاده از یکی از روش های ورود به منو دیجیتال، کاربران به سهولت می توانند از امکانات و خدماتی که برایشان فراهم نموده اید استفاده نماید. امکانات زیر از نتایج منوی دیجیتال حاصل می شود:

1-بدلیل نمایش منو محصولات مجموعه در دستگاه کاربر (مانند تلفن همراه، تبلت و یا لپ تاپ) و عدم نیاز به هیچگونه منو کاغذی و یا دستگاهی دیگر، ضریب انتقال بیماری را (نسبت به منوی کاغذی) در این ایام به صفر درصد می رساند و امکان انتقال بیماری از این طریق دیگر وجود نخواهد داشت.

2-به راحتی و بدون هزینه و در عرض چند ثانیه تغییرات و بروزرسانی های خود را بر روی منو اعمال کنید. به سهولت قیمت، توضیحات، عکس و ویژگی های هر محصول را تغییر دهید یا محصولی حذف یا اضافه کنید.

3-با یک کلیک محصولات خود را موجود یا ناموجود کنید تا مشتریان انتخاب دقیقتری داشته باشند.

4-درصد تخفیف های خود را روی هر محصولی و به هر میزانی که می خواهید به راحتی اعمال کنید تا امکان خرید بیشتر مشتریان افزایش یابد. عموماً محصولاتی که دارای تخفیف هستند از دیگر محصولات فروش بیشتری خواهند داشت.

5-منوی محصولات شما از هرجایی قابل دسترس است و امکان مشاهده و ثبت سفارش توسط مشتریان در بیرون از مجموعه‌ی شما و با استفاده از محدوده هایی که روی نقشه تعریف کرده اید، وجود دارد. بدین صورت دیگر نیاز نیست که مشتریان شما حتماً در مجموعه حضور داشته باشند تا ثبت سفارش کنند، بلکه از بیرون مجموعه و بدون نیاز به نصب هیچگونه اپلیکیشنی می توانید سفارش خود را ثبت و پرداخت خود را آنلاین انجام دهند.

6-بدلیل جذابیت بالای منو دیجیتال علاوه بر جذب کاربر و ایجاد تمایل برای ثبت نام کاربر در باشگاه مشتریان شما، سبب افزایش فروش با ترغیب مشتری به خرید نیز خواهد شد. در منو دیجیتال تمامی اطلاعات خرید کاربر ذخیره خواهد شد و امکان ارائه کدهای تخفیف به کاربر مورد نظر وجود دارد.

7-در اینجا علاوه بر حذف منوهای کاغذی و صرفه جویی در هزینه های نگهداری و یا طراحی و چاپ منو های قدیمی، نیازی به سالن دار جهت دریافت سفارش مشتریان نمی باشد. بدین صورت که کاربر پس از مشاهده و انتخاب محصولات خود، به راحتی سفارش خود را ثبت کرده و حتی می تواند پرداخت خود را به صورت آنلاین و با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی انجام دهد. پس از ثبت سفارش یک آلارم و نوتیفیکیشنی در پنل مدیریت منو دیجیتال جهت اعلام سفارش برای شما ارسال می گردد.

بدین طریق علاوه بر حذف مشکلات و اشتباهاتی که در هنگام دریافت سفارش چه از طرف سالن دار و چه از طرف کاربر ایجاد می گردد، همچنین امکان حذف سالن دار جهت دریافت و ثبت سفارش نیز امکان پذیر خواهد بود. که این مورد نیز باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌های هر مجموعه می گردد.
(همیشه این وضوع برای مشتریان آزاردهنده بوده که یک نفر بالای سر میز آن ها منتظر دریافت سفارش است. و علاوه بر این موضوع، گاهاً اشتباه در ثبت سفارش توسط سالن دار یا توسط مشتری ایجاد می گردد که در این روش علاوه بر حذف سالن دار، بدلیل اینکه کاربر سفارش خود را ثبت می کند امکان بوجود آمدن اشتباه غیر ممکن خواهد بود.)

8-امکان ثبت و پرداخت آنلاین سفارشات برای مشتریان به صورت های درون بر، بیرون بر و پیک با امکان مشخص کردن آدرس محل تحویل از روی نقشه نیز وجود دارد.

9-قابلیت تعریف زبان های مختلف به منو جهت مشاهده‌ و ثبت سفارش توریستها نیز وجود دارد.

در حقیقت با داشتن منو دیجیتال، یک اسنپ فود اختصاصی برای مجموعه‌ی خود‌ خواهید داشت.

ویدئوی زیر به طور خلاصه کارکردهای منوی دیجیتال در مجموعه‌ی شما را توضیح می دهد.

منوی دیجیتال چه ویژگی های دیگری باید داشته باشد؟

قطعا منو دیجیتال صرفا برای یک منظور کافی نیست و نیاز است که علاوه بر قابلیت های بالا، بتواند نیازهای دیگری را نیز از مجموعه‌ی شما مرتفع نماید.
این نیازها می بایست بر اساس ضرورت مجموعه‌ی شما باشد و همانند منو دیجیتال این نیازها می بایست کارهای اساسی دیگری را نیز انجام دهند.

یکی از این نیازها، باشگاه مشتریان هوشمند و نظرسنجی دیجیتال است. اما باشگاه مشتریان چه مزیتی دارد؟ چگونه می توان با استفاده از باشگاه مشتریان کسب درآمد کرد؟ چرا نظرسنجی می تواند رشد مجموعه را چند برابر کند؟

ویژگی ها و امکاناتی که در حال حاضر برای مجموعه‌های غذایی باعث کسب درآمد و جلوگیری از مصرف هزینه های بیشتر می کند، تغییر روند فعلی آن ها از فرآیندهای سنتی به دیجیتال می باشد که این موضوع را همه‌ی ما در نرم افزارهای بسیاری که در چند سال اخیر برای ثبت سفارشات مانند سپیدز، فودسافت، زعفران و … بوجود آمده اند، می بینیم.

اما در نرم افزارهای فوق صرفا شما تمام فرآیندها را در آن به صورت دستی وارد می کنید و نه شما و نه مشتری شما هیچ وقت نمی تواند از امکانات و محاسن منوی دیجیتال بهرمند گردید. در حال حاضر نرم افزارهای فوق نسبت به منوی دیجیتال کاربرد خود را از دست داده اند.

در حال حاضر مجموعه هایی که در حال فعالیت در حوزه منو دیجیتال می باشند شامل qrocodilemennomenudigitalmenumanmenew و سامانه دانش بنیان connectit می باشند.

(لازم بذکر است تمامی مزایا و ویژگی های گفته شده‌ی بالا می بایست در نرم افزارهایی که در حوزه منو دیجیتال فعال هستند وجود داشته باشد اما در حال حاضر تنها در نرم افزار تحت وب کانِکتیت این امکانات و قابلیت ها وجود دارد. همچنین این سامانه تمامی مجوزهای لازم از جمله جواز کسب از سازمان صنفی رایانه ای کشور، مجوز مرکز تجارت الکترونیک (اینماد) از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز ثبت نرم افزار از سازمان فناوری اطلاعات ایران و همچنین عضویت در شرکت های دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی را دارا می باشد.
همچنین شرکت شبکه پرداز نقش جهان پارتاک (سهامی خاص) صاحب امتیاز نرم افزار کانِکتیت بوده و آن را به صورت 24 ساعته پشتیبانی می کند.

نرم افزار هوشمند فروش کانِکتیت که مخصوص مجموعه‌های غذایی طراحی و تولید گردیده علاوه بر مزایا و امکانات فوق، خدمات دیگری را هم که از نیازهای مجموعه های غذایی می باشد را ارائه می نماید.

در حال حاضر نرم افزار تحت وب کانِکتیت اولین و قدرتمندترین نرم افزار داخلی در حوزه نرم افزار هوشمند فروش مخصوص مجموعه های غذایی می باشد که با توجه به شرایط ناشی از بیماری بخشی از خدمات خود را برای همیشه به صورت رایگان ارائه داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نرم افزار رایگان کانِکتیت به وبسایت connectit.ir مراجعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *