“به نام دوست”
در زندگی امروز ارتباط حرف اول را می زند؛ می توان با جرأت گفت بیشتر تغییرات امروز صرفاً بدلیل تسریع در نحوه ارتباط گیری انسان ها با یکدیگر و شناخت بیشتر از محیط خود نشأت می گیرد. بدین جهت فضای مجازی همچون فضای حقیقی از اعتباری یکسان برخوردار است و از همین رو نیاز اتصال به فضای مجازی، یک نیاز و نه یک ویژگی محسوب می گردد.
حال با توجه به نیاز ما برای دستیابی به اطلاعاتی که در واقعیت رسیدن به آن ها یک آرزو محسوب می گردد، می بایست راه های دیگری را انتخاب نماییم. مودم اینترنت یکی از اصلی ترین و مهمترین این نیاز به دسترسی فضای مجازی محسوب می گردد که بعد از روتر در جایگاه سوم سخت افزارهای IT قرار می گیرد.

مودم چه کاری انجام می دهد؟

تفسیر و تبدیل اطلاعات شبکه های اینترنتی به صورتی که سیستم شما بتواند آن را بخواند و یا ارسال کند، تعریفی ساده از مودم اینترنت می باشد. در حقیقت تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال اصلی ترین کار مودم اینترنت شماست.
به زبان فنی عملیات مدولاسیون سیگنال توسط مودم اینترنت انجام می گیرد که از این طریق خواهید توانست با شرکت سرویس دهنده‌ی اینترنت (ISP) خود ارتباط داشته باشید.

محاسن مودم اینترنت:

1-دسترسی به اینترنت تا 40 برابر بیشتر از خط تلفن (نسبت به دایل آپ)
2-اتصال دائم به اینترنت
3-امکان استفاده همزمان از تلفن و فکس و اینترنت
4-عدم اشغالی تلفن در هنگام استفاده از اینترنت
5-امکان استفاده چندین دستگاه به صورت همزمان

معایب مودم اینترنت:

1-عدم استفاده چندین خط اینترنت به صورت همزمان
2-نیاز به تنظیم مجدد پس از جابه جایی خط تلفن
3-عدم مدیریت مصرف کاربران
4-غیر قابل اطمینان در مقابل هک شدن
5-نیازمند نویز گیر

انواع مودم اینترنت:

1-مودم بدون وای فای
2-مودم با وای فای
3-مودم های همراه

ویژگی های یک مودم اینترنت:

1-پشتیبانی از وای فای
2-پشتیبانی از بالاترین استاندارد وای فای 802.11ac
3-سرعت انتقال و دریافت بالا
4-پنل مدیریت تحت وب ساده وراحت
5-دارای تعدادی پورت شبکه (LAN)
6-دارای گارانتی معتبر
7-فایروال نرم افزاری
8-دارای کلید روشن و خاموش
9-پشتیبانی از پورت USB و WAN

نکاتی در رابطه با مودم اینترنت:

1-بهتر است مودم را در مکان های دارای رطوبت قرار ندهیم.
2-پس از تمدید و شارژ کردن اشتراک خط اینترنت بهتر است مودم را خاموش و روشن نماییم.
3-از محافظ برق مطمئن استفاده نماییم.
4-از کابل های شبکه ی مناسب و بدون قطعی استفاده نماییم.
5-منافذ هوای مودم را باز بگذاریم.
6-برای پوشش دهی بهتر سیگنال وای فای بهتراست مودم را در مرکز خانه قرار دهیم.
7-در زمان هایی که به مدت چند روز از مودم استفاده نمی کنیم، آن را خاموش نماییم.
8-و در آخر اینکه هنوز ثابت نشده است که امواج وای فای برای بدن ما ضرر دارد. برای توضیح بیشتر مطلب مورد نظر را مطالعه نمایید.
9-ترجیحا WPS دستگاه خود را خاموش نمایید.

مودم اینترنت

توضیحات بیشتر:

باید دقت نمود که یک مودم اینترنت نمی تواند مدیریت مصرف اینترنت کاربران را انجام دهد و برای این منظور نیازمند یک روتری هستید که این امکان را برای شما فراهم آورد.
همچنین در اماکن عمومی به هیچ عنوان نمی توانید جهت ارائه وای فای به کاربران خود از مودم اینترنت به تنهایی استفاده نمایید. استفاده از مودم اینترنت در اماکن عمومی می تواند مخاطرات زیادی را ایجاد کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم راه حل connectit را در این رابطه مطالعه نمایید.

در صورتی که می خواهید مدیریت مصرف اینترنت کاربران را در اختیار داشته باشید، شما نیازمند یک دستگاه سخت افزاری به نام روتر هستید و برای پوشش دهی بیشتر امواج وای فای در محل خود نیازمند سخت افزاری دیگر به نام اکسس پوینت (AP) خواهید داشت.

جهت انتخاب برند مناسب برای خرید مودم اینترنت می بایست هزینه ای که می خواهید برای این خرید انجام دهید را در نظر بگیرید. شاید برندهای دی لینک و یا تپی لینک را زیاد دیده و شنیده باشید اما در حقیقت در لیست بهترین مودم های اینترنت، آن ها در رتبه های اول تا سوم جایی نخواهند داشت. برندهایی همچون LINKSYS-ZYXELASUS را می توان به عنوان بهترین و Tenda-Planet-D-link و TP-link را عنوان ارزانترین در نظر بگیریم.

در آخر لازم به توضیح است که همه ی مودم های موجود در بازار از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و الزاماً مودمی که گرانتر است، بهتر نیست بلکه کاملا به نیاز شما از آن باز می گردد و لذا بهتر است برای خرید مودم اینترنت از یک متخصص شبکه راهنمایی های بیشتر را دریافت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *