“به نام دوست”

 

مقدمه:

چند بار مجبور به انتظار در فرودگاه یا قطار شده‌اید و تصمیم به استفاده از شبکه وای‌فای عمومی گرفته‌اید؟

آیا زمانی که تصمیم به صرف غذا در رستوران یا کافه می‌گیرید به داشتن وای‌فای رایگان آن‌ها هم توجه می‌کنید؟

 

به عنوان مالک یک کسب و کار کوچک و یا حتی بزرگ، مطمئنا همواره تلاش شما برای یافتن راهکارهای مناسب در جهت فراهم کردن بهترین تجربه برای مشتریان خود بوده و هست. علاوه بر این، آگاهی از مواردی که می‌تواند مزایای رقابتی برای شما ایجاد کند نیز در این زمینه اولویت و جایگاه مخصوص به خود را خواهد داشت.

این موارد، از جمله دلایلی هستند که باعث شد‌ه‌اند روز به روز بر تعداد اماکن عمومی همچون رستوران ها، کافی‌شاپ‌هایی، کارواش ها و … که وای‌فای سریع و رایگان پیش روی مشتریان قرار می‌دهند، افزوده شود. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Techproresearch، هفتادو چهار درصد از کسب و کارها از راهکارهایی برای مساعد کردن شرایط در جهت پیاده‌سازی وای فای گام برداشته‌اند. این در حالی است که برای تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک، استفاده از راهکار ارائه سرویس وای‌فای می‌تواند باعث افزایش میزان وفاداری مشتریان و همچنین افزایش میزان فروش شود. از سوی دیگر، کارکنان این کسب و کارها نیز می‌توانند از دسترسی به اینترنت استفاده کنند با مدیریت کارفرما استفاده نمایند.

* با این تفاسیر، بد نیست در ادامه به دلایل دسته‌بندی شده‌ای که نشان می‌دهند فراهم‌کردن ارتباط اینترنتی از طریق وای‌فای برای مشتریان می‌تواند به بهبود شرایط کسب و کار شما کمک کند اشاره خواهیم کرد.

 

 تقویت بازاریابی:

استفاده از بازاریابی های بر پایه وای‌فای، پیش از آنکه مشتریان وارد مغازه و یا محل کسب و کار شوند به شما امکان ارائه توانایی‌هایی را خواهد داد. به عنوان مثال، از اتصال کاربران به وای فای در ازای استفاده از خدمات اینترنتی، به شما این امکان را خواهد داد تا صفحه ویژه‌ای را به‌منظور جلب توجه مشتریان و یا به‌اشتراک‌گذاری لحظه‌ای پیشنهادها در فضای وب و شبکه های اجتماعی در اختیار داشته باشید. علاوه بر این، با تخصیص یک نام سفارشی شده برای شبکه وای‌فای خود مانند “وای‌فای رایگان رستوران ….” می‌توانید فرصت جدیدی را برای برندینگ خود پیدا کنید.

مشتریان نیز با استفاده از برچسب‌های مختلفی که روی عکس‌های خود قرار می‌دهند و در شبکه های اجتماعی قرار می دهند، ظرف غذا و یا فضای رستوران شما را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت و آن ها را ترغیب به استفاه از مجموعه‌ی شما می کنند تا بازاریابی رایگانی را بدون نیاز به تلاش از سوی شما به مرحله اجرا بگذارند.

 

 صرف زمان بیشتر:

دسترسی به شبکه وای‌فای رایگان به مشتریان شما کمک خواهد کرد تا زمانی که در فروشگاه و یا دفتر کار شما هستند، همچنان بهره‌وری و ارتباط با دنیای خارج و دوستان و آشنایان خود را حفظ کنند. از همین رو، مدت زمانی که در محیط کسب و کار شما سپری خواهند کرد افزایش می‌یابد. بر اساس گزارش وبسایت businessinsider، چیزی در حدود 62 درصد از مدیران کسب و کارها معتقدند مشتریان در مواردی که وای‌فای در اختیار آن‌ها قرارگرفته زمان بیشتری را در رستوران و یا کافی‌شاپ سپری کرده‌اند. طولانی شدن زمان سپری شده در محل کسب و کار شما به منزله فراهم شدن محیط لذت بخش و دلنشین برای مشتریان بوده و در نهایت نیز ترغیب دوستان و آشنایان آن‌ها را به همراه خواهد داشت.

 

 خرید بیشتر مشتریان:

شاید با ارائه سرویس وای‌فای رایگان از این امر نگران باشید که مشتریان بدون صرف هزینه زیاد، تنها از دسترسی به اینترنت برای مدت زمان طولانی بهره ببرند. این در حالی است که بر اساس گزارش businessinsider، نیمی از کسب و کارهای کوچک در نظر سنجی انجام‌شده توسط این وبسایت عنوان کرده‌اند در پرتو ارائه اینترنت وای‌فای رایگان، مشتریان نیز خرید بیشتری را انجام خواهند داد. در خصوص شرکت‌های فعال در حوزه خرده‌فروشی نیز مشتریان می‌توانند از وای‌فای به‌منظور پیمایش آنی در میان لیست محصولات بهمراه عکس، معرفی فروشگاه، مدیریت در مصرف اینترنت و هدایت به صفحه های مجازی فروشگاه بهره ببرند.

 

 فراهم شدن مزیت رقابتی:

جای تعجب نیست که در میان نسل جدید مشتریان، یکی از معیارهای انتخاب رستوران، کافی‌شاپ و یا هتل محل اقامت و … امکان استفاده از شبکه وای‌فای رایگان باشد. با این تفاسیر، با بهره‌گیری از شبکه اینترنتی با هزینه نه‌چندان زیاد و ارائه‌ی تبلیغات دیجیتال فروشگاه خود به مشتریان می‌توانید از این مزیت رقابتی نیز بهره ببرید.

 

جهت رفع خطرات اتصال به وای فای باز در اماکن عمومی و همچنین ایجاد ارزش افزوده برای کسب و کارها، سامانه‌ای تحت عنوان “کانکتیت” ایجاد کردیم.

 

در واقع کانکتیت یک رسانه ی دیجیتال می باشد که با اتصال وایرلس هر دستگاهی همچون موبایل، تبلت و لپ تاپ به امکاناتی از قبیل: نمایش منوی محصولات یا خدمات، اینترنت رایگان، فرم ثبت نام، نظرسنجی، هدایت خودکار به سایت و شبکه های اجتماعی، معرفی مجموعه، دریافت تصاویر و فیلم یا اپلیکیشن بدون نیاز به اینترنت و … می توان دست پیدا کرد.

در واقع کانکتیت سامانه‌ای است که به واسطه قرار گرفتن یک سخت افزار (روتر) بین مودم اینترنت و کاربران می تواند علاوه بر کنترل هوشمند اینترنت، ارائه خدمات و تبلیغات دیجیتال را بر روی وای فای بدون نیاز به هیچ گونه نرم افزاری فراهم می سازد. در این روش پس از اتصال کاربران به وای فای مجموعه، صفحه‌ی کانکتیت در لحظه نمایش داده می شود و پس از آن خواهند توانست به منوی محصولات یا خدمات، اینترنت رایگان، فرم ثبت نام جهت عضویت در باشگاه مشتریان، نظرسنجی، هدایت به سایت و شبکه های اجتماعی، رزومه مجموعه، دریافت تصاویر و فیلم یا اپلیکیشن بدون نیاز به اینترنت و … دست پیدا کنند.

 

طیف گسترده‌ای از کسب و کارها مانند: کافی شاپ، رستوران، فودکورت، فرودگاه، ترمینال، پایانه مسافربری، آرایشگاه، خوابگاه دانشجویی، همایش، مراسم مذهبی، تالار، برنامه های خصوصی، مجتمع تجاری و مسکونی، دانشگاه، مطب و مراکز درمانی، کتابخانه، هتل، نمایشگاه، پاساژ و مراکز خرید، کارواش، باشگاه ورزشی، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و … را می تواند تحت پوشش خود قرار دهد. به طور کلّی هر جایی که به مدیریت اینترنت و یا ارائه خدمات، تبلیغات و بازاریابی بر بستر وای فای نیاز باشد، این سامانه کاربرد دارد.

 

بخوانید: “ویژگی‌های کانکتیت

 

حال به نظر شما “تأثیر وای فای رایگان در اماکن عمومی” چیه؟ ?


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *