“به نام دوست”

در چند ماه گذشته تلاشی زیادی برای دست یابی به یک محصول کامل بر بستر وای فای در اماکن عومی داشتیم. این تلاش و کوشش در اولین حرکت نتایج شگفت آور خود را به ما نشان داد و توانستیم برای اولین بار در ایران موضوع سفارشگیری آنلاین از طریق وای فای را توسط نسخه‌ی دوم connectit رونمایی کنیم. لازم به ذکر است که هیچ نمونه‌ی خارجی از این محصول را نیز در کشورهای دیگر پیدا نکردیم و این محصول می تواند در بازارهای جهانی هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.
پس بدون اتلاف وقت:

مقدمه:
تا دو سال گذشته استفاده از وای فای رایگان در اماکن عمومی به امری ضروری تبدیل شده بود و همیشه کاربران در اولین فرصت به دنبال یافتن پسورد وای فای محل مورد نظر و یا وای فای باز در گوشی همراه خود بودند. از همین رو مدیران هر مجموعه درصدد یافتن راهکارهایی برای مدیریت اینترنت خود بودند. از همین جهت، استفاده از سیستم های اکانتینگ مطرح شد. هر مجموعه جهت رفع معضلاتی که وای فای باز ایجاد می کرد می توانست با این سیستم مصرف حجم هر کاربر، مدت زمان استفاده‌ی وی از اینترنت و میزان سرعت را کنترل نمایید تا در خرید بسته‌ی اینترنت صرفه جویی نماید. از طرفی این سیستم ها تنها مرجع قابل استفاده برای این کار به حساب می آمدند.

پس از گذشت زمان و با توسعه‌ی زیرساخت های IT کشور در ارائه‌ی نسل سوم و چهارم اینترنت همراه و همچنین وجود اینترنت رایگان در اکثر اماکن عمومی، این امر از سوی کاربران جذابیت گذشته را ندارد اما پتانسیلی که در این بستر وجود دارد فراتر از ارائه اینترنت به کاربران  است. این بستر می تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده ای برای هر کسب وکار، کاربران را علاقمند به استفاده از این سامانه کرده و هر مجموعه ای را به سمت دیجیتالی شدن پیش ببرد.

کانِکتیت چیست؟
این سامانه در حال حاضر تنها سامانه‌‌ایست که با استفاده از بستر وای فای و بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری، علاوه بر مدیریت اینترنت می تواند محیطی را برای انجام خدماتی دیگر  نیز فراهم آورد. در این سامانه کاربران با استفاده از دستگاه خود (تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و … ) پس از اتصال به وای فای مجموعه، می توانند صفحه connectit که به صورت خودکار برایشان ایجاد می شود را مشاهده و استفاده نمایند.

این سامانه در اماکن عمومی همچون کافی شاپ، رستوران، هتل، فودکورت ها، پیرایشگاه ها، کارواش ها، …  و در کل هر مجموعه ای که مایل به ارائه تبلیغات و یا بازاریابی بر بستر وای فای نیاز داشته باشد، کاربرد دارد اما نکته‌ی قابل توجه صحت کارکرد و راستی آزمایی این سامانه برای تیم ما بود که آیا این سامانه می تواند نیازهایی را کم یا بطور کامل از بین ببرد؟ و اگر اینطور است چند درصد و به چه میزان می باشد.

 کافه مس و قالی
این کافی شاپ که در واقع مابین 4 راه سپه و ورودی میدان نقش جهان اصفهان، داخل تیمچه مثقالی قرار دارد، مکانی دِنج و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت و همچنین جلسات کاری می باشد. این سامانه برای اولین بار در محل این کافه لانچ و راه اندازی شد که توانست روند گذشته‌ی آن را دچار تغییر و دگرگونی کند. اما اگر این سوال برای شما پیش آمده باشد که این سامانه چه تفاوتی در این کافی شاپ ایجاد کرده، در ابتدا خلاصه‌ی فرایند اجرایی آن را شرح می دهیم و پس از آن هم آمار و نتایج را؛

در ابتدا باید گفت مشاهده منو محصولات و خدمات یک مجموعه در نسخه یک از ابتدا برقرار بود اما با اضافه شدن سبد خرید، سفارش و پرداخت آنلاین در نسخه‌ی دوم توانستیم تجربه‌ی کوچکی از شهر هوشمند و یک مجموعه‌ی هوشمند را اجرا کنیم.
در این کافی شاپ، مشتریان جهت مشاهده، بررسی، انتخاب، تشکیل سبد خرید و در آخر انتخاب نحوه پرداخت وجه محصولات، بایستی صرفا از طریق این سامانه اقدام نمایند. در واقع تجربه خرید آنلاین در محل، یک نوع امتیاز و ویژگی برای هر مجموعه ای محسوب می شود و حال با افتخار می گوییم که سامانه connectit یک ارزش افزوده نیست، بلکه یک نیاز است برای تمامی اماکن عمومی. این موضوع از طریق روندهایی که در حین اجرا و بازخوردهایی بسیاری که از این سامانه داشتیم، به ما اثبات شده است.

آزمایش سامانه
برای روشن شدن این موضوع لازم بود یک کافی شاپ به ما اجازه‌ی ورود دهد تا این سامانه بتواند مورد محک و آزمایش قرار گیرد. بنابراین کافه مس و قالی که از اولین مشتریان نسخه یک connectit بود، انتخاب و در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ نسخه دوم این سامانه پیاه سازی گردید.

 

 محصولات
در کافی شاپ ها تعداد محصولات معمولاً زیاد است و نمایش آن ها با توجه به تنوع و گستردگی و همچنین تغییر قیمت ها بخصوص در چند ماه گذشته، امکان ارائه بروشورهای کاغذی جهت نمایش منو را نمی داد و هزینه تغییرات روزانه‌ی قیمت ها و افزودن محصولات جدید در بروشور کاری بس دشوار و هزینه بر بنظر می رسید.

: پس از پیاده سازی سامانه connectit دیگر هیچ درختی بابت تبدیل شدن به بروشور این کافی شاپ قطع نشد و تمامی مراحل به صورت کاملا دیجیتال انجام می پذیرد. همچنین امکان مشاهده عکس و توضیحات هر محصول نیز علارغم بروشورهای کاغذی، وجود دارد.

 

 سفارشگیری
نحوه گرفتن سفارش در تمامی کافی شاپ ها بی برنامه و نامنظم است چون یا قبل از انتخاب شما سرِ میز منتظر سفارش می مانند که شما را معذّب می کند و یا با تاخیر و با عجله حاضر می شوند و یا در بدترین حالت فراموش می کنند سفارش شما را دریافت کنند. در هر کدام از حالت ها که باشید حسّ بدی به شما دست خواهد داد و قطعا آزرده خاطر خواهید شد.

: در این کافه می توانید با خیال راحت و بدون نیاز به گارسون، پس از مشاهده محصولات و انتخاب آن ها، سبد سفارش خود را تکمیل کرده و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید.

 

 پرداخت
در حال حاضر اکثر افراد مایل به پرداخت از طریق پوزهای فروشگاهی به جای پول نقد هستند اما دستگاه های کارت خوان و خودِ کارت های بانکی بدلیل مشکلات فزیکی نیز گاهی اوقات دچار اشکال می شوند. مثلا قطعی های ساعت 23 تا 24 هر شب یا مفقودی و یا از بین رفتن تگ مغناطیسی.

: شما می توانید نحوه پرداخت را به صورت هم نقد و یا بدون نیاز به کارت بانکی، سفارش خود را به صورت آنلاین و از طریق درگاه بانک پرداخت نمایید.

 

 نظرسنجی
گاهاً بدلیل عدم وجود یک راه ارتباطی مناسب برای بیان نظراتمان به یک مجموعه مجبور می شویم به صورت حضوری این کار را انجام دهیم. دریافت نظرات کاربران مهمترین خروجی هر کسب و کار محسوب می شود که متاسفانه اکثر مجموعه ها به این امر بی توجه هستند.

: در این سامانه امکان ارائه نظرات کاربران به سهولت فراهم است و آن ها می توانند علاوه بر تکمیل فرم نظرسنجی، به محصولات مورد استفاده نیز امتیاز دهند.

 

 باشگاه مشتریان
به دلیل اهمیت موضوع، بنظر نمی رسد که این قسمت نیاز به توضیح داشته باشد.?

: کاربران جهت استفاده از اینترنت رایگان مجموعه یا سفارش دادن محصولات، بایستی ابتدا در سامانه ثبت نام کنند و اطلاعات خود مانند نام و نام خانوادگی را وارد کنند.

 

 مدیریت اینترنت
ارائه اینترنت رایگان می تواند عاملی برای جذب کاربران باشد به شرط آنکه امکان مدیریت آن توسط کارفرما وجود داشته باشد و گرنه می تواند باعث افزایش هزینه های خرید بسته‌ی اینترنت مجموعه می گردد.

: پس از ثبت نام کاربران، سطح دسترسی به اینترنت که شامل حجم، سرعت و مدت زمان استفاده از کاربران می شود توسط مدیر مجموعه تعیین می گردد.

 

 شبکه های اجتماعی
قطعا حضور در شبکه های اجتماعی می تواند به شناخت بیشتر شما و در نتیجه افزایش فروش منتهی گردد و در دنیای امروز عدم حضور در این محیط ها می تواند مرگ تدریجی یک رویا برای کسب و کار شما شود.

: کاربران قبل از استفاده از اینترنت، به صورت خودکار به سمت صفحات مجازی مجموعه از جمله وبسایت یا اینستاگرام هدایت می شوند و پس از آن خواهند توانست از اینترنت استفاده نمایند.

 

 درباره ما
بیان صحیح ویژگی ها و دست آوردهای مجموعه می تواند در خرید بیشتر کاربران از شما ختم گردد. همچنین ارائه گواهی نامه ها و مجوزهای معتبر نیز باعث افزایش ضریب اطمینان کاربران خواهد شد.

: کاربران با استفاده از این سامانه با نحوه شکل گیری، آماه سازی و شروع بکار این کافه آشنا شده و از طریق راه های ارتباطی موجود در این قسمت، جهت رزرو مراسم ها از آن استفاده می کنند.

 

آمار و نتایج به دست آمده
این آمار از روز یک شنبه 5 اسفند ماه 1397 تا یک شنبه 26 اسفند 1397 و به مدت 3 هفته می باشد.

  1. تعداد سبدهای خرید ایجاد شده: 960 عدد
  2. تعداد محصولات سفارش داده شده: 1507 عدد
  3. تعداد سفارش های ثبت شده: 666 عدد
  4. تعداد پرداخت های آنلاین: 164 عدد به مبلغ 5,767,000 تومان
  5. تعداد نفرات عضو شده در باشگاه مشتریان: 758 نفر
  6. میانگین رده سنّی کاربران: 28 سال و 9 ماه
  7. تعداد ورود به اینترنت و هدایت به شبکه های اجتماعی: 220 مرتبه
  8. حجم های اینترنت مدیریت شده: 5.7 گیگ
  9. تعداد بازدیدها از کلّ سامانه: 1260 مرتبه
  10. تعداد دستگاه های متصل شده به وای فای: 1277 دستگاه

 

/پیشاپیش هم سال جدید را تبریک عرض می نماییم/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *