“سلام”
در این بلاگ قصد داریم برای شما عزیزان با زبانی ساده به صورت دو دوتا چهارتا، بشینیم حساب کنیم که آیا استفاده از سامانه کانکتیت برای کسب و کارها ازرش داره یا نه.

مثال: در یک کافه‌ی کوچک به طور میانگین روزانه 30 نفر از اینترنت استفاده می کنند و به علت عدم محدودیت در استفاه از حجم مصرفی، سرعت و مدت زمان استفاده از اینترنت، بسته های اینترنت کافه زود به زود به اتمام می رسد. کاربران پس از اتصال به وای فای می تواند به صورت دلخواه از حجم نامحدود استفاده برده و تمام پهنای باند را به تنهایی اشغال کند. با توجه به ضعیف بودن عموم دستگاه های مودم اینترنت، عملا تعداد نفرات متصل به صورت همزمان بیش از 4 تا 5 نفر نخواهد شد و این افراد نیز به احتمال زیاد نمی توانند از سرعت اینترنت مورد انتظار استفاده کنند.
اگر در این کافه هر کاربر به صورت منصفانه از حجم 150M اینترنت استفاده کند، در یک روز 4.5G و در یک ماه 135G و در سال بیش از 1.6T مصرف حجم اینترنت خواهد شد و در صورتی که سرعت بسته اینترنتی 8Mbit باشد، هزینه ای بالغ بر 100/000تومان باید هر ماه بپردازد که این عدد در سال می شود 1/200/000تومان.
اما در سامانه کانکتیت به علت تعیین سرعت و حجم مصرفی و مدت زمان استفاده کاربر از اینترنت، امکان کنترل و مدیریت وجود داشته که در این صورت می توان با تعیین حجم 70M برای هر کاربر و مدت زمان و سرعت معینی، در خرید بسته های اینترنت صرفه جویی کرد.
در این صورت هر کاربر تا سقف 70M بیشتر نمی توانند استفاده کند و 30 نفر در روز 2.1G ودر ماه 63G و در سال 750G حجم اینترنت را مصرف می کنند. هزینه هر ماه 50/000تومان و در سال 600/000تومان خواهد شد که این مدیریت وای فای قطعا خواهد توانست در هزینه خرید بسته های اینترنت صرفه جویی کند.

تا اینجا سامانه کانکتیت توانست علاوه بر کنترل مصرف اینترنت در هزینه های خرید بسته های آن نیز صرفه جویی کند. اما به راستی صرفا از بستر وای فای برای اتصال به اینترنت می توان استفاده کرد و یا امکان استفاده های تبلیغاتی و بازاریابی نیز وجود دارد؟
بزرگترین حُسن این سامانه ایجاد یک بستر جدید جهت تعامل مشتری با مجموعه می باشد و این بستر ازطریق وای فای و به روش تبلیغاتی انجام می گیرد.
اما نکته‌ی حائز اهمیت در این سیستم، جمع آوری بانک اطلاعاتی از مشتریان، گردآوری نظرسنجی های انجام شده، نمایش منو خدمات یا محصولات مجموعه، دانلود فایل های مرتبط با مجموعه، هدایت خودکار کاربران به شبکه های اجتماعی و … است که این سامانه را در ایران منحصربفرد کرده است.

اما چرا؟
چون هیچ وقت نمی توان ارزش باشگاه مشتریان، نتایج نظرسنجی و ایجاد وجه تمایز بین رقبا را از لحاظ مالی را قیمت گذاری کرد و این سامانه قطعا در میزان فروش مجموعه سهم بسزایی خواهد گذاشت.
از طرفی با هدایت خودکار کاربران به شبکه های اجتماعی مجموعه مانند اینستاگرام، باعث همراهی کاربران در خارج از مجموعه می شود که این امر برای اغلب مدیران از اهمیت بالایی برخوردار است. البته در این میان باید به ایجاد مزیت رقابتی نیز اشاره کرد که کاربران ترجیح می دهند از مجموعه ای استفاده کنند که خدمات بیشتری به آن ها ارائه می دهد و از نظراتشان جهت توسعه کسب و کار استفاده می کنند.

سامانه کانکتیت چه میزان هزینه ای را در بر خواهد داشت؟
کانکتیت تشکیل شده از سخت افزار (روتر و اکسس پوینت) و نرم افزار مخصوص به خود. هزینه سخت افزارها نسبت به تعداد افرادی که همزمان به وای فای متصل هستند و میزان مساحت محیط تعیین می گردد که متاسفانه قیمت آن متناسب با ارز بالا و پایین می رود و همین امر تاثیر مستقیم تحولات مالی را بر قیمت تمام شده در پی خواهد داشت. اما بر عکس سخت افزار، هزینه نرم افزار آن کاملا ثابت است و با بروز رسانی و عوامل دیگر دچار تغییر نخواهد شد. حق عضویت سالانه نیز صرفا جهت حفظ و نگهداری اطلاعات در سرور کانکتیت می باشد که پرداخت آن به صورت سالانه دریافت می گردد.

بازگشت سرمایه خریداری شده کانکتیت کمتر از یک سال خواهد بود. چه به لحاظ مصرف اینترنت کاربران و چه از لحاظ دیگر خدماتی و ارزشمندی که برای آن مجموعه ایجاد می کند.

جهت آشنایی بیشتر با این سامانه و یا شخصی سازی آن، می توانید با کانکتیت در ارتباط باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *